Woosa is een partij die zorgt voor de koppeling tussen je WooCommerce webshop en een leverancier. Deze koppeling wordt gemaakt met behulp van een plugin. Dit werk wordt je dus uit handen genomen, waardoor jij als ondernemer volledig op je bedrijf kunt focussen. In dit uitgebreide reviewartikel gaan we je alles vertellen over dit bedrijf. Zo delen we bijvoorbeeld wat achtergrondinformatie, vertellen we je welke plugins worden aangeboden en delen we actuele reviews en ervaringen van gebruikers.
Liever direct een naadloze integratie opzetten met je WooCommerce webshop?
>>> Start dan direct met Woosa!
Over Woosa
Woosa is opgericht in 2017 en is gevestigd in Almere. Het bedrijf focust zich sinds die tijd op WooCommerce plugins met als doel om deze naadloos te integreren waarbij zowel de webshop als de leverancier volledig tevreden is. Inmiddels zijn ze gespecialiseerd in webshop plugins met een focus op e-commerce. Een schone en stabiele code in combinatie met gebruikersgemak zijn belangrijke pijlers voor het bedrijf. Voor zowel webshops als leveranciers ie een naadloze en degelijke plugin cruciaal. Hoe beter de plugin, des te beter een bedrijf kan excelleren. Momenteel biedt Woosa meer dan 15 plugins en er staan diverse mooie, nieuwe plugins op het programma om te lanceren. Er wordt daarbij gewerkt met een licentiemodel, waardoor je als webshop kunt genieten van onbeperkte steun en updates.
Woosa plugin
Het bedrijf Woosa en plugin zijn twee woorden die je in één adem zou kunnen noemen. Woosa zorgt namelijk voor naadloze Plugin integraties tussen je WooCommerce webshop en grote leveranciers, zoals Bol.com en VidaXL. Je kunt er ook voor kiezen om een WooCommerce plugin door Woosa te laten ontwikkelen. Het ontwikkelen van een dergelijke plugin gaat aan de hand van enkele stappen welke we hieronder hebben uitgelicht.
Stap 1: ontwikkelen van de plugin
Het doel bij het ontwikkelen van een plugin is altijd om impact te maken op je bedrijf én op jouw klanten. Doorgaans is dat de sleutel tot succes. Bij de ontwikkeling van een plugin wordt er dus niet alleen naar jouw wensen en behoeften gekeken, maar óók naar die van jouw klanten.
Stap 2: plugin beschikbaar stellen
Zodra de wensen, behoeften en het doel helemaal duidelijk is, is het tijd om de plugin te gaan ontwikkelen. Uiteraard wordt deze continu getest en wanneer de plugin helemaal gereed is, wordt deze geplaatst in de zogenaamde Plugin Store. Als klant zijnde hoef je je geen zorgen te maken over service, updates en compatibiliteit, aangezien dit bij Woosa de basis is voor een succesvolle samenwerking.
Stap 3: plugin vermarkten
Wanneer de plugin beschikbaar is gesteld, is het tijd om deze te gaan vermarkten onder webshops en ondernemers die zich richten op bijvoorbeeld e-commerce. Woosa start dan normaal gesproken een gerichte campagne, zodat de plugin door vele gebruikers zal worden gebruikt naar volle tevredenheid.
Ben er overigens wel bewust van dat het ontwikkelen van een plugin een intensief project kan zijn. Bovendien gaat het niet alleen om de ontwikkeling ervan, maar het continu onderhouden en updaten is minstens zo belangrijk, aangezien de plugin altijd compatibel dient te zijn als je er mee wilt blijven werken. Woosa helpt diverse bedrijven met zowel de ontwikkeling als het onderhouden en updaten van degelijke en schaalbare plugins.
Woosa Bol.com
Een van de meest bekende en meest gebruikte plugins van Woosa is de Bol.com plugin. Wanneer je deze plugin op je WooCommerce webshop activeert, is het mogelijk om extra bestellingen, en dus meer omzet, te genereren door verkopen via Bol.com. Met de Bol.com plugin bespaar je zowel tijd als geld als het gaat om het automatiseren van je voorraad. Wanneer je dit handmatig moet doen, dan gaat je dat enorm veel tijd (en waarschijnlijk frustratie) kosten. Met de plugin kun je binnen een mum van tijd producten van je webshop naar Bol.com door schieten. Op deze wijze zorg je er ook voor dat alle informatie van je webshop, zoals voorraad, prijs, productinformatie en dergelijke, altijd identiek is als je gegevens op Bol.com. Alle bestellingen die je genereert op Bol.com kun je overigens ook weer synchroniseren met je eigen webshop.
Een degelijke plugin voor een Bol.com integratie is zeer belangrijk, aangezien Bol.com de grootste webshop van Nederland is en sinds enkele jaren ook een e-commerce platform is waar verkopers producten aan kunnen bieden. Wanneer je je producten verkoopt via Bol.com, dan kun je je productaanbod blootstellen aan zo’n 10 miljoen bezoekers per maand. Je betaalt hier pas voor wanneer je daadwerkelijke verkopen hebt gerealiseerd. Dit bedrag is altijd in de vorm van een commissie. Dit houdt in dat je een bepaald percentage van de omzet afstaat aan Bol.com. Je maakt immers gebruikt van het platform van Bol.com.
De grootste uitdaging bij het verkopen op Bol.com is het up-to-date houden van alle productinformatie zoals deze ook op je webshop staat. Denk aan productnamen, omschrijvingen, prijzen, voorraden, bestelinformatie en meer. Wanneer je een paar producten op Bol.com zet, kun je dat nog handmatig bijhouden. Wanneer je echter meer dan 10 producten op Bol.com hebt staan, dan is dit niet meer bij te houden en wordt de kans op fouten steeds groter. Een plugin biedt hierin een perfecte oplossing en zo ben je altijd verzekerd van de juiste productinformatie.
Bol.com over deze plugin
Het partnernetwerk van Bol.com, ook wel het verkopersplatform genoemd, is een ontzettend groot en belangrijk onderdeel geworden van Bol.com. Waar je in het verleden enkel producten kon kopen van Bol.com zelf, kun je sinds enkele jaren ook producten aanschaffen van externe verkopers. Jij als webshophouder kan je producten dus ook hierop aanbieden. Om dit steeds verder te verbeteren, kijken we verder dan ons eigen platform. We gaan graag de samenwerking aan met nieuwe, innovatie partijen, zoals Woosa. Ze bieden een handige plugin die ervoor zorgt dat de kwaliteit van ons netwerk hoog blijft en dat continu de juiste informatie aangeboden wordt aan de consument.
Direct een naadloze integratie opzetten met je WooCommerce webshop?
>>> Start dan direct met Woosa!
Woosa review
Woosa wordt steeds populairder onder webshops en e-commerce ondernemers en dus verschijnen er ook steeds meer reviews online. Hieronder hebben we de meest relevante reviews voor je op een rijtje gezet.
Woosa review Jorik: “We werken met onze webshop al geruime tijd samen met Woosa. Zeer prettig contact, denken altijd ruimschoots met je mee en leveren kwalitatief goed werk. Onze webshop is mede dankzij hen hard gegroeid afgelopen twee jaar.”
Review Woosa Ferdinand: “Begin van dit jaar heb ik met een vriend een eigen webshop opgezet. We hadden allebei niet zo heel veel ervaring en zagen het echt als een leerproces. Op een gegeven moment voor bepaalde koppelingen de hulp van Woosa ingeroepen. Reageren vaak dezelfde dag nog en zelfs in het weekend kun je contact met ze opnemen. We gebruiken de Bol.com plugin met enorm veel plezier en dat scheelt ons een hoop tijd.”
Woosa review Kai: “Plugins van Woosa zijn zeer eenvoudig te gebruiken. Ik gebruik zelf diverse plugins, zoals die richting Bol.com, VidaXL en Van Der Meer. Het prettige is dat ze regelmatig met nieuwe updates en features komen waarmee je écht impact kunt maken.”
Heb je zelf ervaringen met Woosa en wil je graag je mening hier achterlaten? Laat je persoonlijke review dan vooral achter in een reactie op dit artikel.
Veelgestelde vragen
Hieronder kun je een overzicht vinden van de veelgestelde vragen. Mocht je na het lezen van dit artikel nog meer vragen hebben, laat het dan vooral weten in een reactie op dit artikel of stuur ons even een berichtje.
De actuele kosten van Woosa staan op de website van Woosa vermeld.
De bekendste plugin, en de meest gebruikte, is de Bol.com plugin.
De support bij Woosa is zeer goed. Je krijgt vrijwel altijd op dezelfde dag nog reactie en soms zelfs in het weekend. Ook bieden ze een prettige chatfunctie aan op de website.