Heb je als ondernemer of manager ook de wens om je verkooppagina’s en check-out flows verder te optimaliseren om op deze manier je conversieratio verder te verhogen? Dat kán! Met Plug and Pay van IMU voorkom je dat klanten die op het punt staan om jouw product of dienst af te nemen, afhaken. Met deze goed ontwikkelde verkooppagina’s draai je meer sales tegen dezelfde kosten en dus een beter rendement. Je websitebezoekers zullen geen bezoekers blijven, maar daadwerkelijk klanten worden. In dit artikel leggen we je uit hoe jij het verschil kunt maken met Plug and Pay en waarom je hiermee zou moeten starten.
Ben ja al helemaal overtuigd van alle voordelen die Plug and Pay je gaat opleveren?
>>> Start dan vandaag nog de proefperiode van Plug & Pay!
Wat is Plug and Pay?
Plug and Pay is een compleet softwarepakket waarmee je je betaal- en verkooppagina’s efficiënter en gebruiksvriendelijker kunt inrichten, waardoor je als verkoper meer sales zal halen uit je huidige websitebezoekers. Aan de hand van kant-en-klare templates voor je betaal- en verkooppagina’s zal je minder klanten verliezen in de laatste fase van het proces en kun je meer omzet uit je huidige klanten en bezoekers halen vanwege de eenvoudige mogelijkheden tot up- en cross-selling. Door middel van de templates heb je binnen enkele minuten een enorm efficiënt websiteproces ingericht. Op de check-out pagina’s kun je eveneens gebruik maken van A/B testen, slimme verkooptechnieken gebaseerd op gedragspsychologie en praktische dashboards waardoor je simpelweg meer omzet zal draaien.
Plug and Pay – IMU
Plug & Pay is opgericht door IMU. IMU is de afkorting van Internet Marketing Unie en is een van de grootste online marketingplatformen van Nederland. Op de website worden tips en succesvolle verhalen gedeeld en verschijnen er regelmatig vakinhoudelijke e-books, podcasts, blogs, video’s en zelfs evenementen die je kunt bijwonen. Naast het eigen platform is IMU dus gekomen met een dochterbedrijf, Plug & Pay, waarbij je dus meer uit je huidige website kan halen aan de hand van conversiegerichte verkoop- en betaalpagina’s. IMU zit verder gevestigd aan de Herengracht in Amsterdam waar het hele team dagelijks werkt om impact te maken op bedrijven.
Eigenaren IMU
IMU heeft momenteel twee verschillende eigenaren: Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren. Tonny startte tien jaar geleden IMU vanuit huis om ondernemers te helpen op het internet. Verder is hij gespecialiseerd in SEO, conversieoptimalisatie en neuromarketing. Martijn daarentegen werd ooit klant van IMU, maar zijn passie lag eigenlijk meer op het helpen van ondernemers. Hij begon met werken bij IMU op de klantenservice en heeft zich inmiddels knap opgewerkt tot mede-eigenaar. Verder is Martijn gespecialiseerd in marketingfunnels en segmentatie van doelgroepen.
Voor wie is Plug and Pay geschikt?
De complete software va Plug&Pay is geschikt voor ondernemers, marketingmanagers en e-commerce managers die via de website meer klanten wilt genereren die ook nog eens voor méér omzet zorgen. Het maakt verder niet zo veel uit hoe je bedrijf of business in elkaar zit. Als je een webshop hebt waar mensen steeds eenmalig afrekenen voor een product, dan werkt dit prima, maar als je een verdienmodel hebt dat werkt met abonnementen en dergelijke, dan is Plug & Pay eveneens zeer geschikt. Met de software van Plug & Pay kun je namelijk het volgende:
- Automatisch incasseren van abonnementen per maand, per kwartaal of per jaar.
- Kun je eenvoudig een afwijkende periode toevoegen, zoals een proefabonnement of enkele proefweken.
- Het laten geven van een mandaat voor automatische incasso’s wanneer je klant de eerste termijn betaalt.
- Inzicht verkrijgen in de verwachte Customer Lifetime Value (CLV) van je klanten, omzet en uitstroom.
- Abonnementen waar nodig beëindigen, pauzeren of aanpassen.
- Vaste bedragen laten betalen in verschillende termijnen
Mogelijkheden Plug and Pay
Om te werken met de Plug and Pay software hoef je geen technische kennis in huis te hebben en hoef je ook geen dure technische mensen in te huren. Met een aantal drukken op de knop en het instellen van de juiste settings, kun je zelf eenvoudig aan de slag. Wanneer je een account hebt aangemaakt bij Plug and Pay kom je in het dashboard terecht. In dit dashboard zie je alle verschillende mogelijkheden in het menu staan. De verschillende mogelijkheden nemen we graag even met je door:
1. Klantenbeheer
In je klantenbeheer kun je, zoals de naam al zegt, je klanten beheren. Je ziet hier direct een compleet overzicht van alle klanten, inclusief de belangrijkste gegevens van deze klanten, zoals:
- Voornaam
- Achternaam
- E-mailadres
- Aantal bestellingen
- Omzet
- Laatste bestelling
Aan de hand van klantenbeheer krijg je dus een direct inzicht in de belangrijkste gegevens van je klanten. Heeft een klant eerder bij jou besteld, maar is dat inmiddels al 2 maanden geleden? Dan kun je hem bijvoorbeeld een automatische e-mail sturen met een korting om de herhaalaankoop te stimuleren.
2. Overzicht van bestellingen
Een andere mogelijkheid is het verkrijgen van een totaaloverzicht van al je bestellingen. Ook de facturen, die automatisch gegenereerd worden, kun je hierin terugvinden bij de desbetreffende bestelling. Ook de status van iedere bestelling kun je inzien. Wanneer een bestelling nog niet betaald is of nog niet in zijn geheel betaald is, dan is dit direct zichtbaar.
3. Abonnementen
Wanneer je een verdienmodel hebt op basis van een abonnementsvorm, zoals bij een sportschool of cursus, kun je in dit onderdeel je eigen abonnement(en) aanmaken en de status van de abonnementen bekijken. In één oogopslag zie je wat je de komende periode gaat factureren en ook wanneer klanten niet betaald hebben, krijg je dit direct te zien in je overzicht.
4. Producten
Heb je een nieuw product wat je graag wilt lanceren? Je kunt hem heel eenvoudig toevoegen aan je huidige, bestaande assortiment of portfolio. Bovendien kun je per product aangeven wat de betalingsmogelijkheden zijn, zoals in termijnen of in één keer. Ook het toevoegen van complete online cursussen behoort tot de mogelijkheden.
5. Betaalpagina maken
Waar het allemaal om draait bij de software Plug and Pay van IMU is de betaalpagina. Je kunt uit een aantal vaste lay-outs en templates kiezen die helemaal zijn getest op conversie. Verder is het een kwestie van de instellingen doorlopen en het kiezen van de conversietechnieken die je graag wilt inzetten, zoals het kassakoopje waar je heel eenvoudig extra omzet mee kunt genereren.
6. A/B test
Ondanks het feit dat alle betaalpagina’s enorm uitgebreid zijn getest op het maximaliseren van conversies, werkt iedere business anders. Om de volledige potentie uit jouw bedrijf te halen, kun je zelf een A/B test starten en als je voldoende data hebt, zie je direct welke betaalpagina voor jou het beste werkt.
7. Kortingscodes
Niet iedereen is fan van kortingscodes, maar het is en blijft een sterk middel om klanten toch over de streep te trekken. Ook wanneer klanten al een hele tijd klant zijn, kun je ze bijvoorbeeld eens belonen. Het resultaat is vaak dat een dergelijke klant nóg klant blijft en jij daarmee de customer lifetime value (CLV) verhoogt.
Waarom betere betaal- en verkooppagina’s maken?
Als ondernemer of besluitvormer vraag je je misschien af waarom je nu eigenlijk zou moeten investeren in een goede verkoop- of betaalpagina. Het antwoord op deze vraag is vrij simpel: de betaalpagina is de laatste pagina in het besluitvormingsproces van je potentiële klant en als het ware de meest belangrijke pagina van je hele website. Als je betaalpagina niet op orde is, dan is al het voorwerk zonde van alle moeite die je hebt gedaan. Al het werk en geld dat je hebt gestoken in meer online zichtbaarheid én dus meer websitebezoekers moet zich uiteindelijk wel vertalen in méér klanten en méér omzet.
Bovendien mag je verwachten dat iedere bezoeker op de betaalpagina dermate geïnteresseerd is in jouw product of dienst, dat hij het eigenlijk nu wilt aanschaffen. Dit is dan ook hét moment om toe te slaan en de juiste verkooptechnieken toe te passen. Toch is dit bij veel websites niet op orde en missen ze op het allerlaatste moment nog een hoop potentiële klanten en dus omzet. Bij veel webshops ligt het uitstroompercentage op de betaalpagina zelfs hoger dan 50%. Moet je eens nagaan als je dit percentage terug zou kunnen brengen naar 10%. Dat scheelt je op maand- en jaarbasis een enorme omzet.
Blijkbaar is er op die betaalpagina dan toch nog een drempel voor veel gebruikers om daadwerkelijk te bestellen en te betalen. Enorm zonde van alle tijd, moeite en geld die je hebt geïnvesteerd in het hele proces daarvoor. De grootste uitdaging van webshops en online ondernemers is dan ook om méér omzet te halen uit hetzelfde aantal websitebezoekers. Oftewel; een hoger conversieratio op je website. Veel ondernemers stoppen het grootste deel van hun tijd en geld in de eerdere fase van het proces. Denk hierbij aan investeringen op het gebied van social media, SEO en SEA. Want hoe meer websitebezoekers, hoe meer omzet wordt dan gedacht. Op zich niet heel veel mis mee, maar ze vergeten een cruciale factor: conversie.
Het is voor de langere termijn namelijk veel rendabeler om éérst de conversiekillers op je website weg te halen voor je gaat werken aan nieuwe bezoekers. Als die nieuwe bezoekers vervolgens nauwelijks converteren, dan heb je ook weinig aan deze nieuwe bezoekers. Als je eerst je conversie- en betaalpagina grondig aanpakt en het conversieratio op een goed niveau hebt gebracht, kun je verder gaan kijken. Gelukkig hoef je dit niet allemaal zelf te ontwikkelen, maar kun je gebruik maken van de conversie- en betaaltemplates van Plug and Pay.
Als je enthousiast bent, kun je een proefperiode aangaan of kun je meer leren over de werkwijze in het e-book over ‘de ultieme check-out’.
Voordelen Plug and Pay
Het hele software pakket van Plug and Pay biedt eindeloze voordelen. De belangrijkste voordelen van Plug & Pay zetten we voor je op een rijtje:
- Kant-en-klare templates die helemaal getest zijn op conversies. Ze helpen je als webshop of ondernemer om je volledige verkoopproces te automatiseren door het inzetten van slimme technieken.
- Eenvoudige koppeling met Mollie. De software van Plug & Pay kun je eenvoudig koppelen aan Mollie, waardoor je potentiële klanten kunnen betalen op een voor hun vertrouwde betaalmethode als iDeal, automatische incasso, Creditcard en veel meer.
- Gericht op mobiel. Als je het ons vraagt, het allergrootste voordeel aan Plug & Pay. Veel software en tools zijn nog steeds gericht op desktop, terwijl bij veel webshops al zo’n 80% op een mobiele telefoon shopt. Plug & Pay is volledig mobile-first ontwikkeld en werkt werkelijk waar perfect op mobiele apparaten. De betaalpagina’s zijn heel helder opgebouwd, waardoor je op een mobiele telefoon niet te veel afleiding krijgt en afhaakt. Op veel betaalpagina’s wordt deze fout nog steeds gemaakt. Het plaatsen van allerlei buttons naar bijvoorbeeld social media zorgt er alleen maar voor dat potentiële klanten, die op het punt staan om te bestellen, met één klik weer weg zijn van je betaalpagina. Hoe simpeler, hoe beter is de regel op betaalpagina’s.
- Overal mee te koppelen. Naast het feit dat je Plug&Pay kunt koppelen met Mollie kun je het koppelen aan verschillende systemen waar je mee werkt. Denk hierbij aan je CRM-systeem, e-mailmarketingtool en administratie.
- Extra overtuiging. Een ander voordeel is dat je in de templates van de verkooppagina’s en betaalpagina’s een extra stukje overtuiging kwijt kunt van jouw product en/of dienst. Als gebruikers op het punt staan om te betalen is het prettig als je nog net even kunt benadrukken waarom ze dit écht moeten hebben. Hetzelfde geldt voor het toevoegen van een afbeelding, waardoor ze het product ook zien als ze gaan betalen.
- Ervaringen. Naast de redenen waarom ze bij jou moeten bestellen en het toevoegen van een afbeelding kun je er ook voor kiezen om enkele ervaringen of reviews van huidige klanten te plaatsen. Veel mensen zijn gevoelig voor de mening van anderen en het kan iemand net even over de streep trekken om toch te bestellen of om méér te bestellen in je webshop.
- Creëer noodzaak. Met de templates van Plug and Pay kun je noodzaak creëren, waardoor een gebruiker eerder zal overgaan tot betaling. Denk hierbij aan een afteller op je pagina die schaarste en tijdsdruk creëert. Deze verkooptechniek heeft inmiddels zijn waarde meer dan bewezen en werkt nog steeds ontzettend goed. Wij als mensen vinden het niet fijn als we op het laatste moment iets mislopen en dus besluiten we dan vaak om het toch maar, net op tijd, te kopen.
- Acties. Veel webshops maken gebruik van sale en/of acties. Vaak zijn het belangrijke periodes in het jaar, maar wordt hier op de website zelf te weinig mee gedaan. Met Plug and Pay is dat gelukkig verleden tijd. Je kunt je acties namelijk veel nadrukkelijker kwijt op je pagina’s en kunt gebruikers veel beter laten zien wat de daadwerkelijke korting nu is op een product. Bovendien werkt de hele software ook ontzettend simpel met kortingscodes. Ze zijn binnen een mum van tijd verwerkt. Werkt héél fijn voor je websitegebruikers.
- Laatste reminder. Er zullen natuurlijk nog steeds mensen zijn die je betaalpagina op het allerlaatste moment willen verlaten. Speciaal voor deze mensen kun je een pop-up in beeld laten zien of kun je een volledig geautomatiseerde mail sturen als ze het e-mailadres al in een eerder stadium hebben ingevuld. In die mail kun je laten weten dat er nog een product in het winkelmandje ligt, inclusief redenen om dat product toch nog vandaag te bestellen. Het conversieratio ligt bij enkele webshops zelfs rond de 10% op dit type mails.
- Inzicht met dashboards. Alles begint met cijfers. Zonder cijfers kun je weinig zeggen. Daarom heeft Plug and Pay veel tijd gestoken om dit zo inzichtelijk mogelijk maken. En dat is gelukt! Met de dashboards heb je continu inzicht in alle bezoekers, bestellingen, omzet, omzetwaarde en huidige A/B testen die je hebt lopen.
- Testen, testen, testen. Veel ondernemers maken helaas nog steeds de volgende fout: ze passen het een en ander aan op de betaalpagina, omdat ze denken dat het beter werkt. Bij het denken gaat het vaak mis. Maak dit soort keuzes altijd op basis van cijfers. De enige manier om aanpassingen te doen aan je website, en zeker aan je betaalpagina, is door middel van A/B testen. Via een A/B test kun je zelfs zien hoeveel omzet je extra kunt verdienen als je de winnende variant toepast. Vaak maken de kleinste aanpassingen zelfs het grootste verschil.
- Korting. Veel ondernemers hebben een hekel aan het woord korting. Je hoeft ook lang niet iedereen korting te geven, maar het kan je wel helpen om je omzet te verhogen door korting te geven wanneer men voor een bepaald bedrag bestelt. We noemen dit ook wel staffelkorting. Hoe meer ze kopen, hoe meer korting ze zullen krijgen en hoe meer jij verdient.
- Geweldige administratie. We noemden al even dat je Plug and Pay kunt koppelen aan je hele administratie. Je kunt namelijk automatisch facturen maken van bestellingen die geplaatst worden en deze automatisch verzenden. Zelfs het instellen van verschillende BTW-tarieven binnen de EU is mogelijk en als klap op de vuurpijl kun je automatische herinneringen sturen als er nog een betaling openstaat bij een huidige abonnementhouder. Zo kun je dit hele proces automatiseren wat naast efficiëntie vaak ook meer omzet oplevert.
- Upsells. Het laatste voordeel van Plug & Pay wat we graag met je delen. Een geweldige manier om méér omzet uit je huidige klanten te halen, is door middel van een upsell. Op de betaalpagina’s van Plug&Pay kun je kassakoopjes toevoegen en upsells, waardoor klanten op het laatste moment toch nog wat extra’s in de winkelmand gooien. Bovendien zijn deze methodes zo laagdrempelig dat klanten met één klik op de knop een product toevoegen aan het winkelmandje.
Plug and Pay tarieven
Plug and Pay werkt met een abonnementsvorm waarbij je kunt kiezen voor een maand-, kwartaal en jaarvariant. Ook hier geldt natuurlijk: hoe langer je abonnement, hoe meer korting je krijgt.
Bovendien zijn er verschillende smaken die je kunt kiezen:
- Plug&Pay Enterprise jaarabonnement en maandabonnement
- Plug&Pay Premium jaarabonnement en maandabonnement
Er zijn regelmatig instapacties voor nieuwe klanten. Voor de meest actuele prijzen en actietarieven raden we je aan om een kijkje te nemen op de Plug & Pay website. Onder het kopje tarieven kun je alles vinden.
Plug and Pay ervaringen
Ondanks dat de complete software nog relatief nieuws is, zijn er al verschillende ondernemers die gebruik maken van de software en de templates van Plug and Pay. De Plug and Pay ervaringen van deze succesvolle ondernemers delen we dan ook graag met je.
Plug&Pay ervaring van Meike: “Ik heb eindelijk een perfecte oplossing gevonden voor een simpele manier van upsellen in Nederland. De betaalpagina’s zijn geweldig qua design en zijn inderdaad gericht op conversie. Ik ben net gestart, maar dit gaat me ongetwijfeld extra omzet opleveren.”
Plug & Pay ervaring van Luuk: “Plug & Pay is een geweldige tool om aan de slag te gaan met online verkopen zonder dat je daar een uitgebreide webshop voor nodig hebt. Alles is super duidelijk en kan het iedere online ondernemer dan ook van harte aanbevelen.”
Plug and Pay ervaringen van Janna: “De kassakoopjes hebben in twee maanden al gezorgd voor een stijging van 10% in mijn gemiddelde orderwaarde. Ik heb ervoor gekozen om methode voor methode te doen, zodat ik eerst iets goed doe. Nu ik dat met de kassakoopjes heb gedaan, ga ik aan de slag met automatische e-mails. De software ziet er bovendien gelikt uit.”
Plug and Pay review van Tom: “Ik werk op basis van een lidmaatschapsvorm en loop al een tijdje te stoeien met het hele proces. Met name de administratie was altijd een hels karwei, maar dat is dankzij Plug and Pay verleden tijd. Het scheelt me de helft van de tijd, klanten vinden deze vorm veel fijner en dat zorgt er ook voor dat klanten sneller betalen. Ook de extra functies ben ik nog niet eerder tegengekomen en zijn dus zeer innovatief.”
Plug and Pay affiliate
Naast alle software waar Plug and Pay mee is gekomen, hebben ze ook aandacht besteedt aan affiliate marketing. En dan met name aan de verkopende kant van affiliate marketing. Met de affiliate marketing software van Plug and Pay kun je als adverteerder / verkoper namelijk heel eenvoudig affiliates aansluiten, commissies uitkeren en promotiemateriaal ter beschikking stellen. Verkopers kunnen op deze manier heel prettig communiceren met hun affiliates en houden de controle over hun product, omdat iedere affiliate eerst goedgekeurd moet worden.
De affiliate marketing software van Plug and Pay is zelfs hartstikke nieuw. Ze waren zelf al een hele tijd op zoek naar een geschikte affiliate software tool, maar die konden ze helaas niet vinden. Ze hebben toen besloten om zelf software te maken en dat is dus gelukt met de Plug and Pay software voor affiliate marketing.
Affiliate netwerk
Momenteel is Plug and Pay hard aan het werk om naast de affiliate mogelijkheden ook een eigen affiliate marktplaats te maken. In een dergelijk marktplaats komen de verkopers en de affiliates samen. Momenteel kun je enkel op aanvraag of uitnodiging aan een campagne deel kunnen nemen, maar de verwachting is dat er binnen afzienbare termijn een openbare marktplaats zal komen waar je als affiliate kunt kiezen uit tal van campagnes. Hier profiteren uiteindelijk de verkopers én de affiliates van, maar natuurlijk ook Plug and Pay zelf. Wanneer je dankzij Plug and Pay méér omzet kunt genereren door de aangesloten affiliates, zal ook je tevredenheid omhoog gaan. Wanneer de Plug and Pay affiliate marktplaats volledig openbaar is, zullen we dit artikel uiteraard van een update voorzien.
Affiliate programma’s
Onze eerste indruk van het algehele affiliate programma is zeer goed. Steeds meer bedrijven krijgen een eigen affiliate programma, maar je ziet in de interface direct dat IMU veel ervaring heeft op dit vlak. De interface en het dashboard zijn zeer overzichtelijk, je kunt heel snel affiliate links genereren en ook je commissies kun je in een oogopslag zien. Het affiliate programma hanteert momenteel een first-click attributiemodel waarbij de commissies vrij hard kunnen oplopen, namelijk wel tot 70%.
Plug and Pay Zapier
Plug and Pay is bovendien op een eenvoudige manier te koppelen aan Zapier. Dankzij de koppeling met Zapier, is Plug and Pay dus te koppelen aan talloze andere tools. Zo kun je bijvoorbeeld de tool Woosa gebruiken om de koppeling tussen Plug and Pay en Woocommerce te maken. Mogelijkheden genoeg dus!
Conclusie Plug & Pay
Gezien alle ervaringen kunnen we wel concluderen dat Plug and Pay met een heel goed product over de brug is gekomen. Door de complete software kunnen online ondernemers en bedrijven exponentieel groeien op het internet. De conversieverhogende verkoop- en betaalpagina’s zorgen er écht voor dat je meer uit je huidige websitebezoekers en klanten haalt en verhogen de klantwaarde dus enorm. Een aanrader als je meer klanten, meer omzet en een hogere klantwaarde wilt bewerkstelligen.
Veelgestelde vragen Plug and Pay
Een overzicht van de meest gestelde vragen over Plug and Pay.
Als je naar de website van Plug and Pay navigeert, kun je in de menubalk op inloggen klikken. In het scherm wat daarna volgt, kun je je inloggegevens invullen.
Ja, dit kan. Je kunt bijvoorbeeld een proefperiode starten, zodat je eerst kunt ondergaan of dit iets voor jou is en of het voldoende toegevoegde waarde heeft voor jouw onderneming. Bovendien heb je een 14 dagen niet goed, geld terug garantie. Je kunt dus op een laagdrempelige manier kennismaken met Plug and Pay.
Dit ligt aan de vorm van het abonnement dat je kiest. Een maandabonnement kun je iedere maand opzeggen, en kwartaalabonnement per kwartaal en een jaarabonnement per jaar.
Je kunt je huidige betaalsysteem eenvoudig koppelen aan Plug and Pay en gebruik maken van de conversiegerichte verkoop- en betaalpagina’s. Als je toch al gebruik maakt van de software kun je ook overwegen om je oude betaalsysteem vaarwel te zeggen en gebruik te maken van de meest moderne betaalsystemen.
Ja, je kunt Plug and Pay eenvoudig koppelen aan andere systemen waarmee je werkt. Denk bijvoorbeeld aan je CRM-pakket, administratie en e-mailpakket. Dit kun je bijvoorbeeld doen via Zapier. Als jouw software een koppeling kan maken met Zapier, dan kan jouw software dat ook met Plug and Play.
Ja, je kunt je huidige website gewoon blijven gebruiken. Je kunt je website opgeven in de omgeving van Plug and Pay. Wat vaak goed werkt is op de betaalpagina als subdomein in te stellen, waardoor je je huidige website koppelt aan een conversieverhogende betaalpagina.
De kosten van Plug and Pay liggen op €49,- per maand als je kiest voor de Premium versie voor een jaar en €497,- als je het in één keer afrekent. Ga je voor het complete Enterprise pakket, inclusief plug and pay affiliate systeem, dan betaal je €1.750,- per jaar of €175,- per maand. Je vindt de huidige prijzen eveneens in onderstaand overzicht.

Klaar om te starten, bekijk de verschillende actietarieven of start een proefperiode van Plug and Pay!
1 comment
[…] Bekijk alle details of start zélf een […]